Svar på kommentar!

Okej nu ska vi se hur de här går.. :P jag ska försöka förklara så gott jag kan hur jag gjorde mina färgglada leopardmönstrade naglar!
Du behöver: Färgglada nagellack! enligt mej 5 st, ett svart lack, en tandpetare och en sminksvamp :)

1. Välj ut 5 olika glada färger! (jag använde Depends gula, oranga, rosa, ljus lila lack & sen ett blått lack från H&M.

2. Med hjälp av sminksvampen så ska du "dutta" ut färgerna över nageln.
Själv började jag med en av färgerna i högra hörnet längst in mot fingret, samma på alla naglar! Sedan nästa färg bredvid, nästa färg i ena hörnet längst ut, fjärde färgen i det kvarstående hörnet. Den sista färgen duttar du ut i mitten av nageln. Nu har du fått fem fält på nageln av olika färger!

Använd sminksvampen för att inte få lacket helt jämnt utan lite skrovligt ;)

3. När lacket torkat är det bara börja rita leopardmönstret med det svarta lacket och en tandpetare. Du behöver absolut inte göra helt lika på alla naglar!

Färdigt! Hoppas ni förstog någolunda;) Kommentera gärna kritik!
Har hittat en film på youtube där en tjej gör samma sak fast med zebraränder ist :) checka!!
XoXo Vickan<3


Kommentarer

Skriv en söt kommentar vettja!

Ditt sööta namn skriver du här ;):


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0